با آتشبان در امان بمان

دلایل آلارم خطا در سیستم اعلام حریق چیست؟

آلارم خطا در سیستم اعلام حریق
آتشبان
Ratings
(0)

می دانیم که امروزه از سیستم های اعلام حریق در تمامی مکان های عمومی، مسکونی، سر پوشیده و .... استفاده می شود. سیستم های اعلام حریق، هشدار دهنده های خوبی در برابر خطرات احتمالی ناشی از آتش سوزی هستند. برای استفاده آسان تر از هر ابزار و سیستمی، می بایستی از تجهیزات، بخش های مختلف و همچنین از چگونگی کار با آن دستگاه آگاه باشیم.

برای این که بدانیم دلایل آلارم خطا در سیستم اعلام حریق چیست، باید درباره آن مطالعه داشتیم تا در هنگام بروز هر نوع مشکل، بتوانیم به راحتی بر روی سیستم مسلط باشیم.

در ادامه، قصد داریم بگوییم دلایل آلارم خطا در سیستم اعلام حریق چیست و چگونه باید مشکل را رفع کرد.

دلیل آلارم خطا در سیستم اعلام حریق

همان طور که می دانید سیستم های اعلام حریق از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و همچنین وظیفه مهمی را عهده دار هستند. به همین دلیل باید از دقت بسیار بالایی برخوردار باشند. به دلیل وظیفه مهمی که سیستم های اعلام حریق دارند، باید هر گونه خطا و مشکلی از طرف آن ها سریعا ثبت شده و جهت رفع مشکل اقدام کنید.

عواملی هستند که موجب ایجاد خطا و بهم خوردگی دقت سیستم در یک مکان می شود. از جمله این عوامل می توان قطع باتری پشتیبان، قطع منبع برق اصلی، مشکل در سیم کشی ها و همچنین دستکاری افراد ناشی نام برد.

انواع آلارم خطا در سیستم اعلام حریق

سوت ممتد دستگاه اعلام حریق:

یکی از رایج ترین خطا های سیستم اعلام حریق، به صدا در آمدن سوت ممتد است که توسط پنل مرکزی اعلام حریق و هر نوع اعلام کننده دیگری در فضا می پیچد. سوت ممتد در خطای اعلام حریق نشانگر شرایط مشکل و یا شرایط کنترل نطارتی وجود دارد.

آلارم کاذب دستگاه اعلام حریق:

در این خطا، سیستم به صورت کاذب شروع به اعلام خطر کرده و آژیر های اعلام خطر را به صدا در خواهد آورد. این در صورتی است که هیج آتش سوزی در کار نبوده و هیچ گونه گاز سمی متوجه سیستم نشده است. در واقع به این نوع آلارم ها، آلارم های کاذب سیستم اعلام حریق می گویند.

باید بدانید که آلارم های اعلام حریق به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

آلارم های ناخواسته:

این آلارم زمانی رخ می دهد که سیستم، با عواملی به غیر از آتش به صدا در می آید. عواملی ماننده دود اگزوز ماشین، حرارت سیستم های گرایشی و .... قطعا یکی از اتفاقاتی هستند که باعث به صدا در آمدن سیستم اعلام حریق می شوند.

آلارم ناشی از خطای پنل، دکتور ها و شستی اعلام حریق:

در واقع این گونه آلارم ها به عنوان آلارم کاذب شناخته می شده و عواملی ماننده سوختن دکتور، جریان باد، گرد، جریان گذرا در مدار سیستم و .... می توانند باعث ایجاد آلارم کاذب در سیستم اعلام حریق شوند.

شرکت آتش بان یکی از معتبر ترین و کاردان ترین شرکت ها در زمینه ساخت، نصب و اجرا انواع سیستم اعلام حریق بوده که با در نظر گرفتن تمامی استاندارد های ملی و جهانی، مشغول به رقابت در بازار سیستم اعلام حریق می باشد.

همچنین شرکت آتش بان با در نظر گرفتن کارشناسان و متخصصانی در زمینه اعلام حریق و تجهیزات آن، آماده پاسخگویی به سوالات شما در هر ساعت از شبانه روز می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان ما در ارتباط باشد.

عیب یابی اعلام حریق, خطای سیستم اعلام حریق