اجزای تشکیل دهنده سیستم اعلام حریق

این مورد را ارزیابی کنید
(16 رای‌ها)

اجزای سیستم اعلام حریق

  • پنل مرکزی اعلام حریق

تمامی فرمان ها و برنامه ریزی های برای نصب اعلام حریق بر روی پنل مرکزی اعلام حریق انجام می شود

پنل مرکزی قابلیت نصب تجهیزات اطفاء حریق و نصب تلفن کننده را دارد و به صورت آدرس پذیر و متعارف یا کانونشنال ساخته می شود.

دتکتور اعلام حریق در حقیقت آشکارسازهای حریق هستند .

دتکتورها در انواع دتکتورهای حساس به دود، دتکتورهای حساس به حرارت، دتکتورهای حساس به نور آتش ، دتکتورهای گاز و … ساخته می شوند.

  • آژیر اعلام حریق

اعلام صوتی آژیر خطر آتش سوزی توسط آژیر یا اسپیکر انجام می شوند در نصب اسپیکرها برای ساختمان ها می بایست استاندارد دسی بل (db) صوت در آژیرهای داخلی و بیرونی متفاوت باشد.

چراغ سردرد اعلام حریق | چراغ ریموت یا ریموت اندیکاتور اعلام حریق

برای آشکارسازی محل دقیق حریق در اعلام حریق ها از چراغ سردر استفاده می شود در زمان آتش سوزی چراغ ریموت روشن شده در هر واحد یا اتاق نشانگر آتش سوزی در آن محل می باشد.

از این شستی ها برای اعلام حریق به صورت دستی استفاده می شود به این منظور می بایست شستی ها را در محلی نصب نمود که در دسترس عموم باشد.

اعلام حریق متعارف یا کانونشنال

نصب سیستم اعلام حریق متعارف متشکل از یک پنل ساده بعلاوه تجهیزات اعلام و هشدار حریق می باشد در این اعلام حریق ها محل حریق را به صورت دقیق نمی توان تشخیص داد برای مثال یک هتل که در هر طبقه آن ۲۰ اتاق وجود دارد را در نظر بگیرید با بررسی پنل اعلام حریق متعارف در زمان وقوع حریق تنها این پنل آدرس طبقه را برای آتش نشان مشخص می کند و اینکه کدام اتاق دچار حریق شده مشخص نیست البته با نصب چراغ های سردری برای هر اتاق می توان در همان طبقه این موضوع را مشخص نمود ولی این موضوع باز به صورت دیداری می باشد و در پیچ و خم راه روهای طبقه پیدا کردن آن زمان بر است.

سیم کشی در نصب اعلام حریق متعارف به صورت سری یا پشت سر هم می باشد و انتهای خط می بایست با مقاومت بسته شود

اعلام حریق آدرس پذیر

پنل های سیستم اعلام حریق آدرس پذیر محل حریق به صورت کامل نوشته می شود بطور مثال بر روری پنل آدرس { طبقه 6 اتاق 12} نوشته شده است و آتش نشان خود را بلافاصله به آدرس دقیق آتش سوزی می رساند

برای پنل های سیستم اعلام حریق آدرس پذیر طبق استاندارد می بایست در ورودی درب هر ساختمان و در دید مناسب برای آتش نشان ها نصب شوند

سیم کشی اعلام حریق آدرس پذیر به صورت حلقه است است یعنی سیم خروجی از زون ها به صورت حلقه به پنل برگشت دارد.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Web Analytics