شستی اعلام حریق شستی اعلام حریق آتشبان

شستی اعلام حریق چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(11 رای‌ها)

شستی اعلام حریق

شستی چیست :

شستی وسیله ای از اجزای تشکیل دهنده ی سیستم اعلام حریق است که از یک میکروسوییچ برای قطع و وصل کردن تشکیل شده و در حالت عادی قطع است . در هنگام بروز حریق ، افراد شیشه موجود را شکسته و یا کلید روی آن را می فشارند و آژیر به صدا در می آید .

به جهت عدم نزدیک شدن افراد به محل حریق و در دسترس و در معرض دید بودن شستی اعلام حریق بهتر است در مسیر خروجی ساختمان نصب شود .

رنگ این محصول قرمز بوده و روی آن کلمه ی FIREحک می شود . فاصله ی مناسب نصب شستی حداکثر 30 متر و ارتفاع آن 1/4 متر از کف زمین است .

انواع شستی اعلام حریق

رنگ شستی اعلام حریق اصولا قرمز رنگ ،با جنسی از فلز یا پلی کربنات می باشد .

شستی شیشه ای شکستنی

در این نوع شستی با استفاده از دست یا چکش، شیشه روی شستی شکسته می شود تا دستور هشدار حریق به پنل مرکزی ارسال شود و اعلام حریق صورت گیردین و اینکه می توان پس از این مرحله می توان شیشه شستی اعلام حریق را تعویض کرد.

شستی فشاری اعلام حریق یا ریست پذیر

این نوع شستی نیازی به ضربه زدن و شکستن شیشه ندارد ، با فشار دست فعال می شود و پس از اتمام عملیات به وسیله میکروسوئیچی که در زیر آن قرار دارد ریست می شود.

شستی اعلام حریق ضد آب

شستی اعلام حریق ضد آب بیشتر در محیط های صنعتی استفاده می شود.

هر محصول صنعتی از جمله شستی ضد آب داری درجه حفاظتی یا IP خاصی می باشد که نشان دهنده میزان نفوذ پذیری آب و گرد و غبار می باشد ، در واقع هر چقدر IP شستی ضد آب بیشتر باشد درجه ایمنی آن بالاتر است.

شستی ضد انفجار

شستی ضد انفجار نیز در محیط های صنعتی کاربرد دارد.

شستی ضد انفجار در محیط های نفت و گاز و مواد اشتعال زا استفاده می شود.

شستی اعلام حریق می تواند شامل، شستی اعلام حریق متعارف، شستی اعلام حریق آدرس پذیر و شستی بیسیم باشد در شستی آدرس پذیر، آدرس به طور دقیق مشخص می شود در شستی اعلام حریق بیسیم، نیاز به سیم کشی ندارد و توسط امواج رادیویی ارتباط برقرار می کند همچنین در شستی اعلام حریق متعارف با فشار دادن شاسی توسط افراد، ناحیه یا زون حریق مشخص می شود.

خرید شستی اعلام حریق

قیمت شستی اعلام حریق بستگی به نوع شستی اعلام حریق می باشد اصولا قیمت شستی اعلام حریق بیسیم گران تر از شاسی آدرس پذیر و شستی آدرس پذیر نیز گران تر از شستی متعارف است ،علاوه بر این قیمت شستی اعلام حریق نیز بسیار تحت تاثیر ضد انفجار بودن یا معمولی بودن آن است.

شما می توانید جهت خرید شستی اعلام حریق و استعلام قیمت شستی اعلام حریق ازطریق راههای ارتباطی شرکت با مشاوران ما در ارتباط باشید .

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Web Analytics