سیستم اعلام حریق هوشمند سیستم اعلام حریق هوشمند آتشبان

سیستم اعلام حریق هوشمند

این مورد را ارزیابی کنید
(10 رای‌ها)

اعلام حریق هوشمند

امروزه با پیشرفت چشم گیری که صنعت علم و تکنولوژی در بر داشته باعث ایجاد یک زندگی بهتر و راحت تر برای بشر شده است.

سیستم های اعلام حریق نیز از این معقولعه جدا نیستند بلکه با ساخت آن ها انسان زندگی پر آرامش و راحت تری را تجربه خواهد کرد. سیستم های اعلام حریق هوشمند در تمامی اماکن و ساختمان ها قابل نصب و اجرا هستند.

سیستم اعلام حریق هوشمند مجموعه ایی از قطعات الکتریکی می باشد که قالبیت هشدار آتش و از همه مهم تر تشخیص آتش سوزی و دود و همچنین اطلاع دقیق از مکان آتش سوزی را دارد. در ادامه مطلب قصد داریم که بیشتر سیستم های اعلام حریق هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم.

اعلام حریق چیست

برای دانستن درباره سیستم های اعلام حریق هوشمند، ابتدا باید با خود سیستم اعلام حریق اشنا شویم و سپس به انواع دیگر آن بپردازیم. این سیستم ها بر اساس دو مورد دسته بندی می شوند:

  1. سطح حفاظت
  2. نحوه اطلاع رسانی

نحوه اطلاع رسانی سیستم های اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق انفرادی در زمان وقوع خادثه آتش سوزی به وسیله آژیر های هشدار دهنده و نور های چشمک زن، خطر را اطلاع رسانی می کنند.

ولی در سیستم های اعلام حریق هوشمند بخشی مرکزی وجود دارد که آن را کمنترل پنل و با تابلوی کنترل می نامند که اطلاعات حریق را به واسطه دکتور های دود به آن رسانده می شود و سپس کنترل پنل واکنش های مورد نیاز را توسط سیستم های اعلام حریق انجام خواهد داد.

تفاوت سیستم اعلام حریق هوشمند با سیستم های عادی

  1. یکی از مهم ترین و بارز ترین ویژگی های سیستم اعلام حریق هوشمند همیشه فعال بودن آن است. سیستم های اعلام حریق عادی در زمان نرمال خاموش و غیره فعال هستند و پس از احساس خطر و حس کردن نشانه هایی از حریق روشن شده و اطلاعات حطر را به سیستم کنترل پنل اعلام می کند و بعد شروع به فعالیت می کنند در صورتی که سیستم های اعلام حریق هوشمند این گونه نیستند و هواره فعال و آماده اطلاع رسانی حریق هستند.
  2. سیستم های اعلام حریق هوشمند را می توانیم به نرم افزار های دیگر متصل کنیم. در واقع این سیستم قالبیت اتصال و یکی شدن با دیگر سیتم های امنیتی را دارد. برای مثال می توانیم به وسیله نرم افزار یک یا چند دکتور را از سیستم حذف کنیم در صورتی که این شرایط برای سیستم های اعلام حریق عادی امکان پذیر نمی باشد.
  3. یک ویژگی بسیار مهم . تمنیتی که این تکنولوژی هوشمند دارد این است که می تواند خطر احتمالی را پیش بینی کرده و یک پیش هشدار را به کنترل پنل و ساکنین دهد و پس از وقوع حادثه دوباره هشدار اصلی را مخابره کند. این مورد از نظر امنیتی بسیار مهم است چرا که در انتها می توانیم جزئیات را بررسی کنیم.
  4. سیتم های اعلام حریق هوشمند حساسیت و دقت بالا تری نسبت به سیتم های عادی دارند.

شرکت آتش بان با در نظر گرفتن استاندارد های جهانی به منظور ساخت سیستم های اعلام حریق هشمند و عادی در تمامی ایران آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

برای خرید و نصب سیستم اعلام حریق و همچنین اطلاع از قیمت ها، شما می توانید با کارشناسان ماهر شرکت آتش بان تماس حاصل فرمایید.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Web Analytics