اسپری تست دود دتکتور و انواع آن اسپری تست دود دتکتور و انواع آن آتشبان

اسپری تست دود دتکتور و انواع آن

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

اسپری تست دود دتکتور

امروزه با بالا رفتن جمعیت و تقاضای روز افزون بشر، علم و تکنولژی پیشرفت چشم گیری داشته است. به طور مثال برای هر ساختمان سیستم های حفاظتی و امنیتی در هنگام ساخت، مد نظر گرفته می شود که باعث بالا رفتن امنیت جانی و مالی ساکنین می شود. هر کدام از این سیستم ها بعد از نصب و راه اندازی به طور جدا گانه نیاز به تست سلامت و کارایی دارند.

سیستم اعلام حریق نیز از این معقوله جدا نیستند و حتما نیاز به بررسی و تست اصولی و استاندارد دارند. اگر بخواهیم پاسخی اصولی به سوال اسپری تست دود دتکتور چیست و چه انواعی دارد بدهیم، باید بگوییم که این اسپری ها جهت تست کارایی دتکتور های دودی دستگاه های سیستم اعلام حریق می باشد.

 اسپری تست دود دتکتور، یکی از مهم ترین تستر ها برای تشخیص عملکرد صحیح سیستم اعلام حریق و تشخیص دود در محیط می باشد.

دتکتور دودی چیست؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات سیستم های اعلام حریق که غالبا از آن استفاده می شود، دتکتور دود است. این ابزار با موجود کمترین دود موجود در محیط، احساس خطر کرده و سریعا سیستم های اعلام حریق را فعال کرده و اعلام خطر می کند. همچنین دتکتور های دودی، قابلیت تشخیص نوع دود موجود در محیط را دارند.

سیستم های دتکتور دود دارای انواع گوناگونی هستند که در واقع هر کدام از آن ها قابلیت تشخیص نوع خاصی از دود را دارند و نسبت به یک نوع دود یا گاز خاص، واکنش نشان می دهند.

دتکتور های دود، انواع گوناگونی دارند که در ادامه مطلب درباره آن ها، توضیح خواهیم داد.

انواع دتکتور دود

دتکتور های دودی انواع گونانی دارند که هر کدام نوع خاصی از دود را تشخیص داده و خطر می کنند.

  • سنسور های دود
  • سنسور های حرارتی
  • سنسور های منواکسید کربن
  • سنسور شعله
  • سنسور های ترکیبی

لازم به ذکر است که هر کدام از این دتکتور ها نیاز به تست دتکتور دارند و بعد از نصب باید تست کارایی شده تا از استاندارد بودن و سلامت دستگاه مطمعن شویم. وظیفه اسپری تست دتکتور دود، دقیقا همین است. از اسپری دتکتور دود به عنوان یک تستر مهم سلامت دستگاه های دتکتور استفاده می شود.

شرکت آتشبان یکی از بهترین و قدر ترین شرکت ها در مسیر تولید، نصب و راه اندازی سیستم های اعلام حریق و اطفا حریق در سراسر ایران می باشد. شرکت بزرگ آتشبان با در نظر گرفتن تمامی استاندارد های جهانی در جهت پیشرفت تکنولوژی سیستم های اعلام حریق در تلاش است تا گامی بزرگ برای ارائه آن به مشتریان عزیز بر دارد.

شرکت آتشبان برای رضایتمندی متقاضیان، بهترین و مجرب ترین کارشناسان جهت پاسخگویی 24 ساعته را به شما عزیزان در نظر گرفته است.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Web Analytics