دتکتور دودی فتوالکتریک دتکتور دودی فتوالکتریک آتشبان

دتکتور دودی فتوالکتریک چیست؟

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

دتکتور دودی فتوالکتریک

می دانیم که محصولات اعلام حریق، انواع مختلفی دارند که یکی از پرکاربرد ترین آن ها دتکتور دودی می باشد. دتکتور های دودی می توانند در دو نوع آدرس پذیر و هم متعارف تولید شوند.

در واقع دتکتور دودی فتوالکتریک یک آشکار ساز دودی معمولی می باشد که با اتصال به سیستم اعلام حریق، هشدار های لازم را ایجاد می کند.

از دتکتور دودی فتوالکتریک در مکان هایی ماننده رستوران ها، هتل ها، کتابخانه ها، مدارس، بانک ها و همچنین ساختمان های اداری و تجاری و غیره استفاده می شود.

 

دتکتور دودی فتوالتکریک هوشمند(آدرس پذیر)

دستگاه فتوالکریک هوشمند، در واقع یک سیستم تشخیص اعلام حریق است که با اتصال به پنل اعلام حریق ، هنگام وجود دود ناشی از آتش سوزی، دود را تشخیص می دهد.

دتکتور دودی فتوالکتریک با ارسال پیام به کنترل پنل، باعث اعلام حریق توسط سیستم اعلام حریق می شود. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی پراکندگی نور، دود را می تواند به راحتی تشخیص دهد.

ویژگی های دتکتور دودی فتوالکتریک هوشمند

  1. دارای 2 سطح حساس
  2. این دتکتور دارای ال ای دی های 360 درجه می باشد و به همین واسطه می تواند همه جهات را کنترل کرده و دود را به راحتی تشخیص دهد.
  3. قابلیت تست مغناطیسی
  4. امکان خاموش کردن ال ای دی

عملکرد اصلی دتکتور دودی

دتکتور های دودی در واقع دارای یک جعبه کوچک می باشند که در زمان وقوع آتش سوزی و انتشار دود در اطراف محیط، و گر شدن آن جعبه از دود، گاز دودی را تشخیص داده و پیام خطر آتش سوزی را به کنترل پنل های سیستم اعلام حریق می رساند. دتکتور های دودی اغلب سرعت عمل و پوشش دهی بیشنری نسبت به دتکتور های دیگر دارند، همچنین برای اجرا سیستم دودی باید هزینه بیشتری را اختصاص دهید.

کاربرد دتکتور های دودی

دتکتور های دودی در مکان هایی که میزان متوسط رطوبت و آلودگی بالایی دارند، متاسفانه کار برد خود را از دست می دهند.

همچنین جاهایی ماننده پارکینگ و آشپز خانه و دیگر مکان هایی که در معرض شدید دود و رطوبت هستند برای نصب دتکتور دودی مناسب نیستند. دتکتور های دودی میتوان در مکان های معمولی تر ماننده مکان های زیارتی، بیمارستان ها، اتاق خواب، فروشگاه، بیمارستان ها و غیره قابل نصب و اجرا هستند.

انواع دتکتور دودی

  1. دتکتور دودی فتوالکتریک و یا نوری(نقطه ایی)
  2. دتکتور دودی یونیزاسیون(نقطه ایی)
  3. بیم دتکتور(خطی_لیزری)
  4. دتکتور دودی کانالی(داکت دتکتور)

مزایا دتکتور دودی فتوالکتریک

  1. هشدار بسیار بالا
  2. حساس به ذرات قابل رویت دود
  3. شناسی راحت حریق های بسیارآهسته و با حرارت بسیار کم

معایب دتکتور دودی فتوالکتریک

  1. بالا بودن احتمال هشدار اشتباه و غلط
  2. نیاز به تمیز کردن
  3. عدم توانایی تشخیص مواد سمی

شرکت آتشبان یکی از بهترین و قدر ترین شرکت ها در مسیر تولید، نصب و راه اندازی سیستم های اعلام حریق و اطفا حریق در سراسر ایران می باشد.

شرکت بزرگ آتشبان با در نظر گرفتن تمامی استاندارد های جهانی در جهت پیشرفت تکنولوژی سیستم های اعلام حریق در تلاش است تا گامی بزرگ برای ارائه آن به مشتریان عزیز بر دارد.

شرکت آتشبان برای رضایتمندی متقاضیان، بهترین و مجرب ترین کارشناسان جهت پاسخگویی 24 ساعته را به شما عزیزان در نظر گرفته است.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Web Analytics