با آتشبان در امان بمان

خرید سیستم اعلام حریق زتا

اعلام حریق زتا
آتشبان
Ratings
(0)

راهنمای خرید سیستم اعلام حریق زتا

سیستم اعلام حریق دارای مدل ها و برند های مختلفی هستند که شما می توانید با توجه به میزان بودجه خود و نسبت به مکانی که میخواهید آن را انتخاب کنید.

سیستم های اعلام حریق زتا یکی از معتبر ترین و قابل اعتماد ترین سیستم های اعلام حریق هستند که شما می توانید با اعتماد کامل آن را تهیه کنید.

در ادامه مطلب قصد داریم در راهنمای خرید سیستم اعلام حریق زیتا، اجزاء سیستم اعلام حریق زتا را به اختصار توضیح دهیم.

 سیستم اعلام حریق زتا

سیستم اعلام حریق زتا یکی از مناسب ترین و پرکاربرد ترین سیستم های اعلام حریق در ساختمان های مسکونی و تجاری می باشد. طراحی این سیستم به گونه ایی است که در صورت احساس دود، منواکسید کربن و آتش و آتش در ساختمان، حسگر های هشدار دهنده فعال شده و با استفاده از نور و آژیر (هشدار های صوتی بصری) افراد داخل ساختمان را از وجود آتش و خطر مطلع می سازد.

باید در نظر داشته باشیم که آتش سوزی یک اتفاق بسیار خطرناک بوده و اگر دیر متوجه آن شویم ممکن است طبعات جبران ناپذیزی به همراه داشته باشد.

آتش سوزی علاوه بر خسارت های جانی و مالی، باعث از بین رفتن و پایین آمدن مقاومت و استحکاک محل آتش سوزی نیز می شود، به همین جهت یکی از مهم ترین تجهیزات در مهار کردن و یا پیشگیری آتش سوزی، استفاده از سیستم اعلام حریق زتا می باشد.

سیستم اعلام حریق زتا ساخت کدام کشور است؟

سیستم اعلام حریق زتا ساخت کشور انگلستان بوده و دارای گواهینامه بین المللی می باشد.

محصولات شرکت زتا (zeta) به 50 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می شود.

انواع سیستم اعلام حریق زتا

سیستم اعلام حریق زتا در دو نوع آدرس پذیر و ساده تولید و عرضه می گردد. باید در نظر داشته باشیم در مدل اعلام حریق آدرس پذیر، در حین آتش سوزی و به محض متوجه شدن دستگاه، سیستم توانایی نشان دادن محل دقیق آتش سوزی را داشته و این ویژگی به مهار کردن سریع آتش سوزی کمک بسیاری می کند.

اجزاء سیستم اعلام حریق زتا

  1. دتکتور: دارای دو نوع، دتکتور دودی و دتکتور حرارتی می باشد. در مدل حرارتی، دستگاه به محض بالا رفتن دمای اتاق محل آتش سوزی را تشخیص داده و هشدار های لازم را می دهد. در مدل دکتور دودی، دستگاه به محض حس کردن دود و یا گاز های سمی اشتعال زا، توسط حسگر های دودی، هشدار های لازم را جهت مطلع سازی افراد ساکن در ساختمان می دهد.
  2. شاسی: یکی از اجزا اصلی سیستم های اعلام حریق است که با فشار دادن آن می توانید آتش سوزی را به صورت دستی به ساکنین ساختمان اعلام نمایید. این وسیله اغلب برای مکان های شلوغ و پر تردد کاربرد دارد.
  3. آژیر (سیستم صوتی هشدار دهنده):آژیر ها هنگام خطر و آتش سوزی به صدا در می آیند. صدای این آژیر ها اغلب به صورت متناوب و پشت سر هم می باشد.
  4. چراغ (سیستم بصری هشدار دهنده): سیستم های بصری یا همان دیداری برا افراد نا شنوا یا کم شنوا استفاده دارد زیرا با به کار در آمدن این نور ها، افراد نا شنوا می توانند از آتش سوزی و خطر مطلع شوند.

مقالات اعلام حریق زتا